عکاسی محصول برای بازاریابی اینستاگرام - آموزش موارد ضروری.
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


عکاسی محصول برای اینستاگرام یکی از پردرآمدترین راه‌ها برای فروش آنلاین عکس‌هایی است که فروش بیشتری نسبت به فروش فردی دارند.

برای اینکه بتوانید در فضای اینستاگرام فروش زیادی داشته باشید، باید نکات مهم عکاسی اینستاگرام را به خوبی یاد بگیرید. نکاتی که به شما کمک می کند محصولات خود را به جذاب ترین شکل در سایت اینستاگرام خود به مخاطبان ارائه دهید.

همه هنگام خرید فقط به چشمان خود اعتماد دارند. اگر محصولی با کیفیت پایین دارید، فروشنده شروع به تعریف و تمجید از این محصول می کند، آیا می خواهید آنچه را که می بینید یا می شنوید باور کنید؟ فروش محصولات در اینستاگرام وضعیت متفاوتی دارد زیرا تأیید و مشاهده فیزیکی محصول غیرممکن است. در این شرایط، تصاویر واقعی و باکیفیت محصول هستند که اعتماد را القا می کنند و مخاطب را به خرید ترغیب می کنند. اکنون که اهمیت عکاسی محصول برای اینستاگرام را درک کرده اید، مجموعه مقالات را از دست ندهید تا بتوانید بدون تکیه بر کسی عکس های باکیفیت بگیرید.



چرا فروش محصولات در اینستاگرام مهم است؟

امروزه متقاعد کردن مخاطب برای خرید آسان نیست. افزایش آگاهی و خرید هوشمند مخاطبان، انجام تجارت آنلاین را دشوارتر از همیشه کرده است. جذب مشتری و دستیابی به فروش بیشتر در فضاهای مجازی و اینستاگرام کار ساده ای نیست. شما باید بتوانید مخاطبان خود را برای خرید متقاعد کنید. شما نمی توانید این کار مهم را بدون ایجاد اعتماد بین مخاطبان خود انجام دهید. بخش مهمی از آن با ارائه عکس های با کیفیت بالا و واقعی از محصولات شما به دست می آید.

عدم حضور کسب و کار شما در اینستاگرام قطعا به شما آسیب می زند. از طرفی می توانید با فروش محصولات در اینستاگرام محدودیت های زیست محیطی را زیر پا بگذارید. در فروش مستقیم مشتریان شما محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص هستند اما در دنیای مجازی می توانید از مرزها فراتر رفته و برند خود را جهانی کنید.

همچنین می توانید از نزدیک پنجره عکس بگیرید تا از نور طبیعی بهره ببرید. همانطور که قبلاً گفتم، تصویربرداری با نور استودیو نیاز به تجهیزات دارد. اگر قصد دارید عکس های حرفه ای بگیرید باید از نور مصنوعی (فلاش استودیویی) استفاده کنید. بسیاری از محصولات برای ایجاد تصاویر فروش موثر نیاز به نورپردازی حرفه ای دارند. اما اگر نمی توانید فلاش بگیرید، می توانید از ابزارهای نورپردازی ارزان قیمت استفاده کنید.

رینگ لایت یکی از ارزان ترین وسایل روشنایی است. یکی دیگر از این دستگاه ها یک پنل LED است که نور ملایمی را ساطع می کند. اگر قصد عکاسی از جواهرات، لوازم آرایشی و غیره را دارید این دستگاه را به شما پیشنهاد می کنیم. لایت باکس وسیله ای ایده آل برای شلیک محصولات براق است. لایت باکس نرم و ملایم بر روی محصولات براق می تابد و از انعکاس های آزار دهنده جلوگیری می کند.


ترکیب و چیدمان تصاویر محصول

نکته دیگری که می تواند تاثیر زیادی در توجه مخاطب در عکاسی محصول برای اینستاگرام داشته باشد ترکیب بندی عکس ها است. دو روش رایج در این راستا، قانون اعداد فرد و قانون یک سوم هستند. در قانون اعداد فرد، تعداد محصولاتی که برای عکس استفاده می کنید فرد است. در واقع، اگر از اعداد زوج استفاده کنید، افراد به راحتی می توانند اشیایی را در تصویر مرتب کنند که به طور ناخودآگاه برایشان جالب نخواهد بود.

در قانون یک سوم، با کشیدن ۲ خط فرضی عمودی، تصویر خود را به ۹ قسمت تقسیم کنید. و 2 خط خیالی افقی با این تکنیک به جای قرار دادن محصول در وسط کادر فقط یک سوم را برای کالا اختصاص می دهید. می توانید سایر قسمت ها را با عناصر تزئینی ساده و مناسب فریم ها جالب کنید.

برای عکس های اینستاگرام پس زمینه انتخاب کنید

بهتر است از یک پس زمینه رنگی ملایم در عکاسی محصول خود برای اینستاگرام استفاده کنید. سعی کنید از رنگ پس زمینه ای استفاده کنید که نزدیک به رنگ محصول باشد، اما بسیار ملایم تر و کم رنگ تر باشد. به این ترتیب به تصاویر محصول خود هارمونی خوبی می دهید. این پس زمینه می تواند از کاغذ، مقوا یا حتی پارچه باشد.



استفاده از ابزار آرایش برای عکس های اینستاگرام

خود را به جای مخاطب قرار دهید. آیا شما به سمت عکسی کشیده می شوید که فقط یک محصول در مرکز تصویر قرار دارد یا عکسی که از تزئینات ساده و کاربردی استفاده می کند تا ظاهری زیبا و مفهومی به تصویر بدهد؟ برای افزایش جذابیت عکس‌هایتان، از لوازم جانبی متناسب با محصول و مکان عکس استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر محصول شما یک نوشیدنی لیموناد است، می توانید از قاچ لیمو و یخ در لیوان آبلیمو استفاده کنید و مخاطبان خود را به وجد بیاورید. به یاد داشته باشید که تصاویر شلوغ حواس مخاطب را پرت می کند، بنابراین از لوازم جانبی زیاد استفاده نکنید.



عکس های محصول را برای اینستاگرام ویرایش کنید

هرگز عکس های خود را بدون ویرایش در عکاسی صنعتی اینستاگرام پست نکنید. با نرم افزار ساده ای مانند لایت روم می توانید عکس های محصول خود را از نظر رنگ، نور، اندازه و غیره ارتقا دهید. برای ویرایش حرفه ای تر می توانید از فتوشاپ استفاده کنید. ویرایش عکس تصویر شما را برای مخاطب بهتر می کند. اگر از محصولات با تلفن همراه عکس می گیرید، می توانید از اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید. اپلیکیشن های لایت روم و فتوشاپ با نسخه های موبایل و اپلیکیشن جذاب اسنپسید، گزینه های عالی برای ویرایش عکس موبایلی هستند.

 

نکات کلیدی برای عکاسی محصول در اینستاگرام

همانطور که توضیح دادم برای تولید عکس های موثر اینستاگرامی باید نکات مهم را رعایت کنید. نکاتی که به شما کمک می کند محصولات خود را در ویترین اینستاگرام خود بهتر جلوه دهید. نکات مهم عبارتند از:

در عکس محصول اینستاگرام خود سعی کنید کاربرد محصول خود را نشان دهید. این ترفند به مخاطب این ایده را می دهد که محصول شما فقط با دیدن یک عکس چه نیازهایی را برآورده می کند. به عنوان مثال، هنگام عکاسی از انگشتر، بهتر است تصویر آن را روی دست ثابت کنید.

سوژه خود را از زوایای مختلف عکاسی کنید تا مخاطبان شما بتوانند جزئیات محصول شما را بهتر ببینند. این امر باعث می شود که مخاطب برای خرید محصول شما تردیدی نداشته باشد.

با عکس های محصولات اینستاگرام خلاقیت به خرج دهید. می توانید در قسمت های مختلف به عکس های خود خلاقیت بیافزایید. استفاده از پس زمینه چشم نواز، وسایل تزیینی ساده، نورپردازی خاص و حتی ویرایش خاص می تواند خلاقیت داشته باشد.

با تغییر تصاویر محصول زیاده روی نکنید، به عنوان مثال اگر محصول شما لباس است. پیرایش بیش از حد باعث تغییر رنگ لباس می شود. این امر تعداد بینندگان ناراضی را افزایش می دهد.

در آخر باید بگویم که عکس های تلفن همراه فقط برای راه اندازی های خانگی و تجاری مناسب است. البته این عکس ها باید به خوبی آماده شوند تا تاثیر لازم را در فروش اینستاگرام به دست آورند. اگر سعی کنید نکات مهم این مقاله را به دقت رعایت کنید، بدون شک عکس های جذاب تری از محصولات خود خواهید گرفت.

ادامه مطلب: https://studiomani.ir/logo-design/





:: بازدید از این مطلب : 8904
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: